0 st varor
Visa pris inkl exkl moms


Villkor

Leveranssätt

Vi levererar antingen själva direkt till kund, via kontakter/samtransporter eller med lämplig speditör.

Leveranser skickas mot faktisk fraktkostnad. Lägsta ordersumma för att hantera en order framgår i kassan.

Vår ambition är att alla beställningar av lagerhållna varor packas och skickas inom 2-3 arbetsdagar.

Är någon vara tillfälligt slut, eller om andra leveransproblem dyker upp, kontaktar vi dig med alternativa lösningar inom samma tidsperiod.

Avisering sker via speditörens försorg då ditt paket nått fram till ombudet och finns att hämta, tänk därför på att skriva rätt mobilnummer i beställningen. 

Det är viktigt att du hämtar ut ditt paket snarast möjligt efter du har mottagit besked att beställningen finns att hämta.

Om du inte hämtar ut ditt paket och det skickas i retur kommer du att debiteras faktisk kostnad för returen plus 400 kr i hantering- och administrationsavgift.

 

Returer
Ångrar du hela eller delar av ditt köp skickar du oss ett mail till info@spalla.se innehållandes ordernummer och vad du vill returnera eller fyller i returformuläret på Mina sidor på denna webbplats. Samtliga returer skickas endast efter godkännande av oss och du får själv bekosta spårbar returfrakt. Du får inte skicka retur med efterkrav eller liknande. Observera att detta måste ske INOM 14 dagar från att du erhöll varorna. Det räcker inte att du kontaktar oss inom 14 dagar utan hela returen ska vara slutförd från din sida. Fraktbolagets inscanning vid inlämnandet gäller.

För att returen skall godkännas måste varan vara i ursprungligt, oanvänt skick och i originalförpackning, samt att all eventuell märkning skall sitta kvar på varan.

Den 13 juni 2014 trädde den nya distans- och hemförsäljningslagen i kraft. För att läsa mer om den nya lagen går du in på Konsumentverkets hemsida.

 

Reklamationer
Skulle ditt paket ha synliga skador vid leverans skall reklamation göras direkt hos ombudet innan du tar emot paketet eller till deras kundtjänst så fort du upptäcker skadan. VIKTIGT! Dokumentera alla skador med bilder. 

Vid alla övriga reklamationer kontaktar du oss så fort du kan antingen via e-mail eller Mina sidor på vår webbplats.
Du står för returfrakten och vid godkänd reklamationen skickar vi en ersättningsvara till dig snarast möjligt.

Har vi levererat fel vara, kontaktar du oss omgående via e-mail eller Mina sidor på vår webbplats och vi ser till att du får en ny vara levererad snarast möjligt.

Om det uppstår ett fel på varan (fabrikationsfel) inom 12 månader tar du en personlig kontakt med oss via e-mail eller Mina sidor på vår webbplats snarast möjligt. Tänk på att dokumentera skadan med hjälp av bilder.

För att en reklamation skall godkännas måste giltigt kvitto/faktura/följesedel alltid finnas med. Varan ska vara helt rengjord eller tvättad, annars tar vi inte emot dem.

Skulle det uppstå en meningsskiljaktighet mellan dig som kund och oss följer vi alltid Konsument- och hemförsäljningslagen.

 

Betalningsalternativ
När din beställning har godkänts får du ett e-mail med betalningsalternativ. För privatpersoner, företag och föreningar erbjuds förskottsbetalning via bankgiro eller Swish. För myndighetskunder erbjuds betalning via faktura. Vi skickar tyvärr inte mot postförskott.

 

Priser
Priserna inkluderar mervärdeskatt (för närvarande 25 %).
Vi reserverar oss för feltryck och en beställning är aldrig godkänd av oss innan vi granskat din beställning manuellt.

 

Kundservice
Har du frågor kring dina leveranser, om oss eller våra produkter och tjänster skickar du ett e-mail till info@spalla.se eller fyller i kontaktformuläret på vår webbplats. Vi svarar så fort vi kan och i den ordning mailen kommer in.

 

GDPR, Samtycke av personuppgifter

Genom att nyttja våra tjänster och produkter samtycker du till lagring och hantering av dina personuppgifter enligt den dataskyddspolicy som presenteras på vår webbplats.